Inicio |
Docencia |
Grupo de investigación |
Publicaciones |
Enlaces |
Contactar |
Publicaciones en capítulos de libros extranjeros
Alonso-Tapia, J. (2011). Learning-related motives and the perception of the motivational quality of the learning environment.Encyclopedia of the Learning Sciences.Entrada 692.Nueva York:Springer Science + business Media
Alonso Tapia, J. (2011). Avaluació del context de l’activitat escolar de l’ alumne (pp. 263-304). En Ll. Andreu Barrachina (Coord.), Diagnòstic en educació. Barcelona: UniversitatOberta de Catalunya (UOC).
Alonso Tapia, J. (2002) Knowledge assessment and conceptual understanding. En M. Limón y L. Mason (Eds): Reframing the processes of conceptual change. 389-413
Kluwer.Dordretch: ISBN: 1-4020-0494-X .
Mateos, M. y Alonso Tapia, J. (1991): Metacognition and reading comprehension: strategies for comprehension monitoring training. En M. Carretero, M. Pope, Simons, R. y J.I. Pozo: Learning and instruction: European research in an international context. (pp. 273-292) Vol.3. Oxford: Pergamon Press. ISBN: 84-
Alonso Tapia, J. (2002) Knowledge assessment, conceptual understanding and conceptual change. En M. Limón y L. Mason (Eds): Reframing the processes of conceptual change. (pp. 389-413). Dordretch: Kluwer. ISBN: 84-